Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

blogga lite dååå

Av Jonna Åhlander - 30 januari 2013 20:44

Tjenixen bloggen! 


Ibland ligger man och tänker, dag och natt, varför allt blev som det blev.

Allt man har varit med om, sedan 2 års ålder, bara för att föräldrarna inte kunde komma överens, 

så kom jag i kläm hela tiden.

Dom var slagträdet och jag var bollen som åkte emellan. 


När jag var 9 år gammal så fick jag höra i telefon att om jag skulle åka till pappa

så kunde min mamma lika bra gå och dränka sig (hon var i Spanien då) 


Blev mobbad i skolan för att man var lite större än dom andra men det dom inte visste var att man hade fått 

i sig bantningspiller då jag var 7 år gammal så hela jag var skin och ben och kunde knappt stå upp på mina ben för då hade jag fått pillren i 9 dagar i sträck.  Så när jag fick vanlig mat igen så steg man upp i vikt ganska rejält och sedan har jag fått svårt för att gå ner i vikt.



Det vart rättegång, domstol, tingsrätt osv, fick gå till en massa olika psykologer, mådde skit dag in och ut

och så hade man en skola att sköta på det med. 

Det blev mycket på mina axlar som tyngde ner, jag vågade inte säga ifrån heller för då blev jag rädd att 

jag skulle få höra nästa hemska sak så då började jag skära mig själv, men jag visade aldrig hur jag

mådde, då tänkte jag att ingen ska få veta nått, drog på mig ett leende så ingen skulle fråga.


Då började jag ljuga för mina föräldrar, så att allt kunde vara lungt, iaf en liten stund,

men då var man glad för det lilla lugnet som varade i några dagar. 


Idag är det ca 2 år sedan all denna skit tog slut och jag är 21.

Då jag kunde stå rak i ryggen för mig själv, tro på mig själv, och att acceptera mig själv för den jag var.



Allt detta jag skrivit nu är inte för att jag vill att ni ska tycka synd om mig eller nått sånt,

utan det är för att när jag gick igenom allt detta trodde jag hela tiden att det "bara var jag" 

att ingen annan hade det likadant eller värre.





Kram på alla där ute! :) 














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna Åhlander - 15 september 2013 20:56


Då var denna helg över, men den har varit underbar, träffat massa vänner och haft roligt :) Idag hade lillebror fotbollsmatch men förlorade tyvärr, man kan ju inte vinna alla matcher men dom kämpade bra :) På matchen så kom även min mormor och mi...

Av Jonna Åhlander - 14 september 2013 23:58

Haaalloj!    Idag har man äntligen fått sovit ut, slappat hela dagen och bara njutit av lugnet :)  på kvällen blev det att åka ut till Emma för att fira henne lite och kolla på medans alla andra blev fulla, haha!  Nu ska jag ta och glo på någ...

Av Jonna Åhlander - 13 juli 2013 17:13

tjääänare bloggen!   Nu blir det full karusell, party med Emma och massa annat roligt folk :) Fin väder ute och mer kan man ju inte begära!    Treeevlig Lördag!  xoxo <3 ...

Av Jonna Åhlander - 18 juni 2013 21:32

ja vad ska man säga... En förre detta vänn sitter och kallar en "slyna" över ett ynka sms och vi bor  ca 70 meter från varandra, idag när personen åker förbi i sin bil så tutar personen på mig,  sedan sitter och gillar ens status och profil fot...

Av Jonna Åhlander - 3 maj 2013 23:48

Go kväll allihopa!    Dagen har varit helt underbar, fått träffat mina underbara kusiner, och myst sönder dom 2 små medans dom är småa och man fortfarande får :)     Sedan tog man sig ett ryck att försöka packa lite i resväskan för på Mån...

Presentation


It´s my life

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards